سئو چیست؟چگونه با بهینه سازی موتورهای جستجو باعث افزایش ترافیک وب سایت خود شده و به صفحه اول گوگل برسیم.سئو مخفف بهینه سازی موتورای جستجو است و رسیدن به صفحه اول گوگل از طریق سئو موجب آن میشود تا بازدید بیشتری داشته و به کسب و کار خود رونق دهید
بهینهسازی موتور جستجو که سئو نامیده میشود یک فرآیند بهینهسازی وب سایت شما با هدف بهبود رتبه در نتایج جستجو و دریافت ترافیک بیشتر ارگانیک یا غیر پرداختی است .تاریخچه سئو به دهه ۹۰ میلادی برمی گردد زمانی که موتورهای جستجو برای اولین بار ظاهر شدند . این روزها ، یک استراتژی بازاریابی ضروری و یک صنعت رو به رشد است .بهینهسازی موتور جستجو تنها بر روی نتایج جستجوی ارگانیک متمرکز است و شامل بهینهسازی پرداخت کلیکی نمیشود . هم سئو و هم پرداخت کلیکی بخشی از بازاریابی موتورهای جستجو هستند
موتورهای جستجو در زمانی که به دنبال چیزی میگردند , توسط کاربران اینترنت مورد استفاده قرار میگیرند . و شما میخواهید پاسخ این سوال را بدهید . مهم نیست که شما یک محصول یا سرویس را میفروشید ، یک وبلاگ بنویسید ، یا هر چیز دیگر ، بهینهسازی موتور جستجو یک الزام برای هر صاحب وب سایت است . برای بیان ساده : سئو به این معنی است که شما میتوانید وب سایت خود را یک منبع کیفیت در نظر بگیرید و آن را بالاتر از پرس و جو جستجوی مورد نظر خود قرار دهید
سئو کلاه سیاه یک سری فعالیتهای غیراخلاقی و معمولا ً اسپمی برای بهبود رتبهبندی وب سایت است .
این روشها میتوانند شما را به بالای نتایج جستجو در مدتزمان کوتاهی برسانند ، با این حال موتورهای جستجو احتمالا ً دیر یا زود وب سایت را جریمه و ممنوع خواهند کرد
از طرف دیگر ، سئو کلاه سفید به تمام تکنیکهای منظم بهینه سازی اشاره دارد که به دستورالعملها و قواعد اشاره دارند . این یک استراتژی بلند مدت است که در آن رتبهبندیهای خوب یک محصول فرعی از بهینهسازی خوب ، محتوای کیفیت و یک رویکرد کاربر محور هستند
در حالی که متخصصان سئو بر این باورند که " کلاه سفید " راه رفتن است ، ایدههای متفاوتی در مورد پذیرش تکنیکهای ساختوساز مختلف از جمله خرید لینک وجود دارد
سئو هنر و علم رسیدن صفحات به رتبه بالاتر در موتورهای جستجو مانند گوگل است . از آنجا که جستجو یکی از راههای اصلی کشف محتوای آنلاین است , رتبهبندی بیشتر در موتورهای جستجو میتواند منجر به افزایش ترافیک در وب سایت شود .در گوگل و دیگر موتورهای جستجو , صفحات نتایج اغلب آگهیها را در بالای صفحه نمایش میدهند , و پس از آن نتایج منظم و یا آنچه که بازاریابان جستجو آن را " نتایج جستجوی ارگانیک " مینامند . ترافیک ناشی از سئو معمولا ً ارگانیک نامیده میشود تا آن را از ترافیک که از طریق جستجو پرداخت میشود , متمایز نماید
مزایای سئو بخش مهمی از بازاریابی آنلاین است , زیرا جستجو یکی از روشهای اصلی است که کاربران وب را هدایت میکنند .نتایج جستجو در یک لیست سفارش دادهشده ارائه میشوند , و بالاتر در آن فهرست یک سایت میتواند دریافت کند, ترافیک بیشتری ایجاد خواهد شد . برای مثال , برای یک جستجوی جستجوی معمولی , شماره یک نتیجه ۴۰ - ۶۰ % کل ترافیک برای این موج را دریافت میکند , با شماره دو و سه که به طور قابلتوجهی ترافیک کمتری دریافت میکنند . تنها ۲ تا ۳ درصد از جستجوها فراتر از اولین صفحه نتایج جستجو کلیک میکنند . بنابراین , حتی یک بهبود کوچک در رتبهبندی موتور جستجو میتواند منجر به یک وب سایت با دریافت ترافیک بیشتر و تجارت بالقوه شود . به همین دلیل , بسیاری از کسب و کارها و صاحبان وب سایت تلاش خواهند کرد تا نتایج جستجو را دستکاری کنند تا محل آنها در صفحه نتایج جستجو بالاتر از رقبای آنها باشد . این جا است که سئو وارد میشود
سئو درون صفحه علاوه بر عوامل غیر صفحهای مانند پیوندها , بهبود ساختار واقعی صفحه میتواند مزایای بسیار زیادی برای سئو داشته باشد , و عاملی است که کاملا ً در کنترل است . تکنیکهای بهینهسازی روی صفحهای مشترک شامل بهینهسازی نشانی اینترنتی صفحه برای گنجاندن کلمات کلیدی , به روز رسانی برچسب عنوان صفحه برای استفاده از عبارات جستجوی مرتبط , و استفاده از ویژگی برای توصیف تصاویر است . به روز رسانی یک متا مانند برچسب متا نیز میتواند مفید باشد این برچسبها میتوانند تاثیر مستقیمی بر رتبهبندی جستجو داشته باشند , اما میتوانند بر روی نرخ کلیک شده از نتایج جستجو افزایش یابند
ساختمان پیوند - از آنجایی که لینکهای وب سایتهای خارجی موسوم به " بک لینک " در زبان سئو یکی از عوامل رتبهبندی اصلی در گوگل و دیگر موتورهای جستجوی عمده هستند , دستیابی به کیفیت بالا یکی از ابزارهای اصلی سئو است . این میتواند شامل ترویج محتوای خوب , رسیدن به وب سایتهای دیگر و ایجاد ارتباط با وب سایت, ارسال وب سایت به شاخههای وب مربوطه , و گرفتن فشار برای جذب لینکهای وب سایتهای دیگر باشد
بازاریابی محتوا - وقتی کلمات کلیدی بالقوه شناسایی میشوند , بازاریابی محتوی وارد عمل میشود . این میتواند محتوای موجود را به روز رسانی کرده یا بخشهای جدیدی از محتوا را ایجاد کند . از آنجا که گوگل و دیگر موتورهای جستجو یک حق بیمه را در محتوای با کیفیت بالا قرار میدهند , که آن برای تحقیق در مورد آنچه که محتوای آن در حال حاضر وجود دارد , و ایجاد یک نمونه جذاب از محتویات که یک تجربه کاربر مثبت را فراهم میکند و شانس رتبهبندی بالاتر در نتایج موتور جستجو را دارد , مهم است . هم چنین محتوای خوب فرصت بیشتری برای مشارکت در رسانههای اجتماعی و جذب پیوندها دارد
کلیدواژه اغلب نقطه شروع سئو است و شامل نگاه کردن به چیزی است که یک سایت در حال حاضر رتبهبندی شدهاست , چه کلمات کلیدی رقیب , و چه کلمات کلیدی دیگری که مشتریان بالقوه در جستجوی آن هستند . شناسایی شرایطی که جستجوگران در جستجوی گوگل استفاده میکنند و دیگر موتورهای جستجو مسیر را در مورد آنچه که محتوای موجود میتواند بهینهسازی شود و اینکه چه محتوای جدیدی میتواند ایجاد شود را فراهم میکنند
نحوه عملکرد موتورهای جستجو مانند گوگل از یک الگوریتم یا مجموعهای از قوانین برای مشخص کردن اینکه کدام صفحات برای هر پرس و جو ارایه شدهاست استفاده میکند . این الگوریتم ها تکاملیافته اند تا به شدت پیچیده باشند , و صدها یا حتی هزاران عامل رتبهبندی مختلف را در نظر بگیرند تا رتبهبندی را تعیین کنند . با این حال , سه معیار اصلی وجود دارد که موتورهای جستجو برای تعیین کیفیت سایت و نحوه رتبهبندی آنها , ارزیابی میکنند
پیوندها - پیوندهایی از دیگر وب سایتها ، نقش کلیدی در تعیین رتبهبندی سایت گوگل و دیگر موتورهای جستجو ایفا میکند . دلیل این که ، یک پیوند میتواند به عنوان یک رای کیفیت از وب سایتهای دیگر دیده شود ، زیرا بعید است که صاحبان وب سایت به سایتهای دیگری که دارای کیفیت پایین هستند لینک دهند . سایتهایی که لینکها را از بسیاری از سایتهای دیگر به دست میآورند در چشمان موتورهای جستجو ، به خصوص اگر سایتهایی که به آنها پیوند دارند ، خودشان مقتدرانه هستند
محتوا - علاوه بر نگاه کردن به پیوندها ، موتورهای جستجو همچنین محتوای صفحه وب را تحلیل میکنند تا مشخص کنند که آیا برای هر پرس و جو جستجوی دادهشده مناسب است یا خیر . بخش بزرگی از سئو در ایجاد محتوا است که برای کلمات کلیدی که کاربران موتورهای جستجو به دنبال آن هستند ، هدفگذاری شدهاست
ساختار صفحه - سومین بخش اصلی سئو ساختار صفحه است . از آنجا که صفحات وب در اچتمل نوشته میشوند ، چگونگی ساخت کد اچتمل میتواند بر توانایی موتور جستجو برای ارزیابی یک صفحه تاثیر بگذارد . گنجاندن کلمات کلیدی مرتبط در عنوان ، آدرس ، و عناوین صفحه و حصول اطمینان از اینکه سایت قابل خزیدن است ، کارهایی هستند که صاحبان وب میتوانند برای بهبود سئو سایت شان انجام دهند
Designed with Mobirise
Offline Website Software